Zbiórki publiczne i zgromadzenia
Zbiórki Publiczne
Wszelkie publiczne zbieranie ofiar w gotówce lub naturze na pewien z góry określony cel wymaga pozwolenia właściwego terenowo organu władzy.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Głubczycach ul. Niepodległości 12 pok. nr 5 stanowisko d/s wojskowych, obronnych oraz jednostek pomocniczych gminy, tel. 485 3021 wew. 244
Wymagane dokumenty:
- wniosek wraz z planem zbiórki publicznej, który powinien zawierać:
cel, formy przeprowadzenia zbiórki, obszar, miejsce wydatkowania zebranych ofiar, termin rozpoczęcia i zakończenia zbiórki, liczbę osób, które mają brać udział w zbiórce, przewidywane koszty przeprowadzenia zbiórki.
- aktualny wypis z sądowego rejestru stowarzyszeń,
- kserokopia statutu stowarzyszenia, organizacji lub protokół z powołania komitetu społecznego do przeprowadzenia zbiórki,
Termin załatwienia: do 30 dni,
Sposób załatwienia: wydanie decyzji administracyjnej.
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Burmistrza Głubczyc w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji.
Opłaty skarbowe:
- 76,00 zł za wydanie decyzji,
- 5,00 zł od podania.
Inne informacje: Organizator zbiórki w ciągu 30 dni od dnia zakończenia zbiórki jest zobowiązany złożyć w urzędzie sprawozdanie zawierające:
- sumę zebranych funduszy,
- szczegółowy wykaz kosztów związanych z organizacją i przeprowadzeniem zbiórki,
- sposób użytkowania zebranych funduszy.
Ponadto organizator zbiórki jest zobowiązany do zamieszczenia w lokalnej prasie informacji o wynikach przeprowadzonej zbiórki.
Zgromadzenia publiczne
Zgromadzenie publiczne jest organizowane na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Głubczycach ul. Niepodległości 12 pok. nr 5 stanowisko d/s wojskowych, obronnych oraz jednostek pomocniczych gminy, tel. 485 3021 wew. 244
Wymagane dokumenty:
- zawiadomienie organizatora zgromadzenia publicznego o zamiarze przeprowadzenia zgromadzenia, które powinno zawierać:
- imię, nazwisko, datę urodzenia i adres organizatora zgromadzenia,
- cel, program oraz język w którym będą porozumiewać się uczestnicy zgromadzenia,
- miejsce, datę godzinę rozpoczęcia, planowany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników i ewentualnie projektowaną trasę przejścia (jeżeli takie jest planowane),
Termin załatwienia: niezwłocznie.
Sposób załatwienia: organizator składa zawiadomienie do urzędu nie później niż na 3 dni przed i nie wcześniej niż na 30 dni przed datą organizowanego zgromadzenia.
Burmistrz przyjmuje zawiadomienie o zgromadzeniu. W przypadku gdyby zgromadzenie zagrażało życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach burmistrz wydaje zakaz przeprowadzenia zgromadzenia w drodze decyzji administracyjnej.
Odwołanie od decyzji wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Głubczyc do Wojewody Opolskiego w terminie 3 dni od dnia doręczenia.
Opłaty: bezpłatnie.