Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Numer PESEL

Numery PESEL ustalane są przez Departament Rozwoju Informatyki i Systemów Państwowych MSWiA dla zestawów danych wszystkich osób przebywających stale na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Skrót PESEL oznacza Powszechny Elektroniczny System Ewidencji Ludności.

Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Głubczycach ul. Niepodległości 12 pok. nr 1 stanowisko d/s ewidencji ludności, tel. 485 2178

Wymagane dokumenty:
- prośba o nadanie numeru PESEL,
- akt urodzenia lub akt małżeństwa w języku polskim,

Termin załatwienia: do miesiąca

Sposób załatwienia:
- W przypadku osób zamieszkałych na pobyt stały bądź czasowy na terenie naszej gminy o nadanie numeru PESEL występuje pracownik ewidencji ludności tut. urzędu.
- W przypadku osób nie posiadających na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zameldowania na pobyt stały ani czasowy wniosek o nadanie numeru PESEL osoba zainteresowana powinna kierować pod adres:
Dyrektor Departamentu Rozwoju Informatyki i Systemu Rejestrów Państwowych
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ul. Pawińskiego 17/21
02-106 Warszawa.
Do wniosku osoba zainteresowana zobowiązana jest dołączyć skrócony odpis aktu urodzenia a w przypadku cudzoziemców tłumaczenie aktu sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

Opłata: bezpłatnie