Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Sprawy meldunkowe

- Zameldowanie na pobyt stały, zameldowanie na pobyt czasowy ponad 2 miesiące, zameldowanie na pobyt czasowy do 2 miesięcy,
- Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały,
- Zameldowanie cudzoziemca na pobyt czasowy,
- Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej,
- Wymeldowanie z pobytu stałego, wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego,
- Wymeldowanie cudzoziemca z pobytu stałego i czasowego,
- Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej,
- Wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności.

Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Głubczycach ul. Niepodległości 12 pok. nr 1 stanowisko d/s ewidencji ludności, tel. 485 2178


Zameldowanie na pobyt stały, na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy oraz na pobyt czasowy do 2 miesięcy

Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż trzy doby obowiązana jest zameldować się na pobyt stały lub czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby licząc od dnia przybycia.

Wymagane dokumenty:
- wypełniony druk w zależności od charakteru zameldowania z podpisem właściciela lub głównego najemcy lokalu,
- do wglądu akt notarialny lub odpis z księgi wieczystej w przypadku właściciela lub umowa najmu lokalu,
- dowód osobisty,
- poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego w przypadku meldowania się na pobyt stały,
- akt urodzenia w przypadku meldowania niepełnoletnich dzieci,
- książeczkę wojskową w przypadku meldowania mężczyzn do 50 roku życia,
- zaświadczenie o nadaniu numeru na budynek w przypadku meldowania się w nowym budynku.

Termin załatwienia: niezwłocznie

Inne informacje:
- Zameldowania może dokonać członek rodziny lub inna osoba przedstawiająca wymagane dokumenty,
- Zgłoszenie danych dotyczących urodzenia dziecka w Urzędzie Stanu Cywilnego zastępuje zameldowanie.

Opłata: bezpłatnie


Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały

Wymagane dokumenty:
- wypełniony formularz „Zgłoszenia pobytu stałego” z podpisem właściciela lub głównego najemcy lokalu,
- paszport,
- zezwolenie na pobyt na terenie Rzeczpospolitej Polskiej z okresem ważności na 5 lat,
- do wglądu akt własności lokalu w którym ma nastąpić zameldowanie lub umowa najmu lokalu,

Termin załatwienia: niezwłocznie

Opłata: bezpłatnie

Inne Informacje: wszelkie sprawy związane z uzyskaniem przez cudzoziemców zezwolenia na pobyt dłuższy niż 3 miesiące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej załatwiane są w Urzędzie Wojewódzkim w Opolu w Wydziale Spraw Obywatelskich i Migracji w Referacie Cudzoziemców ul. Piastowska 14 tel. 452 4305 lub 452 4349


Zameldowanie cudzoziemca na pobyt czasowy

Wymagane dokumenty:
- wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące” potwierdzony przez właściciela lub najemcę lokalu,
- paszport,
- wiza lub decyzja wojewody zezwalająca na pobyt czasowy,
- do wglądu akt własności lokalu w którym ma nastąpić zameldowanie lub umowa najmu lokalu,

Termin załatwienia: niezwłocznie

Opłata: bezpłatnie


Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Miejsce złożenia podania:
Urząd Miejski w Głubczycach ul. Niepodległości 14 pok. nr 3 sekretariat burmistrza, tel. 485 2325. Postępowanie administracyjne w sprawie wymeldowania prowadzi Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich Urząd Miejski w Głubczycach ul. Niepodległości 12 pok. nr 2 tel. 485 2178

Wymagane dokumenty:
- podanie, do podania można dołączyć dokument dot. stanu prawnego mieszkania ( umowę najmu, akt notarialny lub wypis z księgi wieczystej).
- wypełniony druk zgłoszenia pobytu stałego lub czasowego,

Termin i sposób załatwienia: 1 miesiąc, a sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Zainteresowanemu przysługuje odwołanie od decyzji burmistrza do Wojewody Opolskiego w Opolu w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Głubczyc .

Opłata skarbowa:
- 5,00 zł podanie
- 0,50 zł załączniki


Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego oraz pobytu czasowego

Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego jest obowiązana wymeldować się najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.

Wymagane dokumenty:
- wypełniony druk w zależności od charakteru wymeldowania,
- dowód osobisty,
- książeczka wojskowa w przypadku mężczyzn do lat 50,
- akt urodzenia z numerem PESEL i z potwierdzeniem zameldowania w przypadku osób niepełnoletnich.

Termin załatwienia: niezwłocznie

Sposób załatwienia:
- czynności wymeldowania dokonuje się osobiście, lub przez przedstawiciela posiadającego formalne upoważnienie,
- za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione obowiązek wymeldowania wykonują rodzice lub opiekunowie,
- w przypadku wymeldowania i jednocześnie zameldowania na pobyt stały na terenie gminy Głubczyce, druk „Zgłoszenie wymeldowania” zastępuje się drukiem „Zgłoszenie pobytu stałego”,
- zgłoszenie zgonu w USC zastępuje wymeldowanie z miejsca pobytu stałego.

Opłata: bezpłatnie


Wymeldowanie cudzoziemca z pobytu stałego i czasowego

Obowiązek wymeldowania dotyczy cudzoziemców, którzy opuszczają miejsce zamieszkania stałego lub przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu na pobyt czasowy.

Wymagane dokumenty:
- wypełniony formularz w zależności od charakteru wymeldowania,
- paszport.

Termin załatwienia: niezwłocznie

Sposób załatwienia: wymeldowania należy dokonać osobiście. Za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione obowiązku wymeldowania dokonują rodzice lub opiekunowie prawni.

Opłata: bezpłatnie


Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Podanie o wymeldowanie składa osoba fizyczna lub prawna mająca interes prawny do wymeldowania osoby.

Miejsce złożenia podania:
Urząd Miejski w Głubczycach ul. Niepodległości 14 pok. nr 3 sekretariat burmistrza, tel. 485 2325. Postępowanie administracyjne w sprawie wymeldowania prowadzi Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich Urząd Miejski w Głubczycach ul. Niepodległości 12 pok. nr 2 tel. 485 2178

Wymagane dokumenty:
- podanie o wymeldowanie z opisem okoliczności opuszczenia lokalu przez osobę której dotyczy wymeldowanie,
- do wglądu akt potwierdzający tytuł prawny do lokalu (akt notarialny, umowa najmu),
Do podania można dołączyć:
- orzeczenie sądu o eksmisji z lokalu danej osoby,
- protokół z wykonania przez komornika czynności eksmisyjnych,
- wyrok sądu o rozwiązaniu związku małżeńskiego,
- postanowienie sądu o podziale majątku wspólnego.

Termin załatwienia:
- do miesiąca czasu – wydanie decyzji administracyjnej,
- w przypadkach szczególnie zawiłych do 2 miesięcy,
- zgodnie z przepisami KPA do w/w terminów nie wlicza się okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Sposób załatwienia:
Sprawa o wymeldowanie wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, mającego na celu zebranie niezbędnej dokumentacji oraz ustalenie stanu faktycznego. Stawiennictwo stron oraz świadków na wezwanie organu jest obowiązkowe.
Organ prowadzący postępowanie wydaje decyzję administracyjną, od której służy odwołanie do Wojewody Opolskiego w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Głubczyc.

Opłaty skarbowe:
- 5,00 zł podanie
- 0,50 zł od każdego załącznika
- 5,00 zł odwołanie

Wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności

Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Głubczycach ul. Niepodległości 12 pok. nr 1 stanowisko d/s ewidencji ludności, tel. 485 2178

Wymagane dokumenty:
- podanie o wydanie zaświadczenia w sprawie potwierdzenia zameldowania,
- dowód osobisty.

Termin załatwienia: niezwłocznie

Sposób załatwienia: zaświadczenie wydaje się osobie, której ono dotyczy lub upoważnionemu przedstawicielowi. W każdej sytuacji należy przedstawić dowód osobisty osoby dla której ma być wystawione zaświadczenie.

Opłaty skarbowe:
- 5,00 zł podanie,
- 11,00 zł zaświadczenie.